Gudars vad det snöar. Oerfaren bilförare som jag är var det knappt jag vågade mig ut i trafiken i går och i dag är det ännu värre. Så vi stannar inne. Efter ett besök på BVC under gårdagen kan jag konstatera att vätan Älva passerat sexkilosstrecket och väger hela 6170 g. Det är ju nästan två nyfödingar. Jag börjar förstå varför folk tjatar om att njuta och ta vara på tiden. Önskar jag kunde konservera varje sekund. Men å andra sidan är ju varje dag lika enastående, utvecklingen rusar ju framåt.
Så var det fredag igen och helgen närmar sig = rustprojektet tar över. Hoppas verkligen vi får lite gjort i helgen. Är Älvan samarbetsvillig så kanske jag hinner måla vårt arbetsrum/gästrum. Om vi nu inte snöar inne, tur vårt nyinköpta hus har fått en spade. Spade? Snöskyffel? Ja, men ni fattar. Upp med kragen där ute.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar