torsdag 16 februari 2012

Ont på dig - ont i mig

Min lilla bebis fick sina första vaccinationssprutor idag, en i varje lår. Hon skrek rätt ut och mina ögon tårades. Så mycket för att vara den trygga, stabila klippan i hennes liv. Nu har hon feber också, eller hade vid sextiden och jag räknar med att alvedonet slutat verka nu. Älskade unge! Är det så här svårt att vara mamma? Det känns som jag går sönder lite när hon inte mår tipptopp. Annars hade vi den första bebis klappar hund incidenten idag. Hund och unge ligger på sängen, unge "klappar" hund, mamma/matte tycker det är bedårande men vänder bort blicken i en sekund för att plocka tvätt, unge ser lite fundersam ut och sticker ut tungan, mamma fattar, hela handen full med hår och unge har stoppat den i munnen. Jag fick bort det mesta, kanske allt men fick en försmak av livet med hundar och barn. Åhh, vakna nu lilla hjärtat så jag får ta en temp och stilla oron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar